Osiągnięcie stanu ketozy jest podstawą diety ketogenicznej. Zdarza się, że stosowany keto jadłospis nie przynosi jednak zamierzonych efektów. W takiej sytuacji zwykle przyczyną braku spadku wagi jest nieosiągnięcie stanu ketozy. Ten natomiast jest zależny od odpowiedniej ilości węglowodanów w diecie.

Keto efekty, czyli szybkie i skuteczne odchudzanie

Podczas ketozy organizm bardzo efektywnie spala tłuszcz i wykorzystuje go zamiast glukozy jako źródło energii. To spalanie tłuszczu sprawia, że dieta ketogeniczna jest popularnym wyborem wśród osób pragnących schudnąć.

Niektórzy ludzie jednak mogą zauważyć, że nie tracą wagi na diecie keto. W większości przypadków jest to spowodowane tym, że nie weszli oni w stan ketozy. Istnieją również inne powody, dla których dana osoba może nie stracić na wadze podczas stosowania diety keto. W tym artykule przedstawimy najczęstsze z nich.

Ketoza, a właściwie jej brak

Wytrącenie się ze stanu ketozy lub niemożliwość osiągnięcia tego stanu na diecie ketogenicznej to najczęstsza przyczyna powodująca, że dieta keto nie działa tak jak powinna. Odchudzanie na keto jest sprzężone z odpowiednią podażą makroskładników. Tylko dobrze skomponowana dieta keto może więc doprowadzić nas do osiągnięcia ketozy. Zazwyczaj, jeśli nie chudniemy na diecie ketogenicznej, problem tkwi w zbyt dużej podaży węglowodanów. To one blokują nas przed osiągnięciem stanu ketozy, a w jego wyniku – do zrzucania zbędnych kilogramów.

Dieta ketogeniczna jest dietą bardzo niskowęglowodanową, co oznacza, że nawet niewielkie przekroczenie „przysługujących” nam dziennie węglowodanów, może uniemożliwić dojście do ketozy.

Keto jadłospis zawiera za dużo białka

Nie tylko węglowodany mają ogromne znaczenie w diecie keto, równie ważne są właściwe proporcje białka w codziennym jadłospisie. Choć białka można jeść nieco więcej niż węglowodanów, przekroczenie jego zalecanej ilości może skutecznie zablokować odchudzanie na keto. Dlaczego tak się dzieje? Otóż przy zbyt dużej podaży białka, organizm może rozłożyć nadmiar białek na aminokwasy i przekształcić je w cukry. Źródłem energii w organizmie stają się więc cukry powstałe z białka, nie zaś tłuszcze. Oczywistym jest więc, że stan ketozy jest w takim przypadku niemożliwy do osiągnięcia.

Alkohol również może zablokować odchudzanie

Spożywanie alkoholu na diecie keto nie jest zabronione. Należy jednak robić to z głową. Wiele napojów alkoholowych (np. piwo czy wino) może zawierać znaczne ilości węglowodanów, które na diecie keto powinny być radykalnie ograniczone. Najlepszym wyborem na diecie keto w przypadku alkoholu są mocne alkohole np. wódka, gin, whisky, ponieważ nie zawierają one w sobie węglowodanów. Trzeba jednak pamiętać, że alkohol sam w sobie również zawiera kalorie, a tym samym może spowodować, że odchudzanie będzie utrudnione.

Dlaczego dieta keto nie działa?

Osiągnięcie i utrzymanie ketozy może być trudnym zadaniem dla wielu osób. Dieta keto jest surowa i wymaga ścisłego przestrzegania, aby osiągnąć zamierzone rezultaty. Większość osób jednak może osiągnąć ketozę i rozpocząć pracę nad realizacją swoich celów związanych z utratą wagi.

Zdarza się, że efekty na diecie keto nie są widoczne. Nie oznacza to jednak, że ten rodzaj diety jest nieskuteczny. W takiej sytuacji należy dokładnie prześledzić swój codzienny jadłospis w poszukiwaniu przyczyny takiego stanu rzeczy. Mogą to być niewłaściwe proporcje makroskładników, spożywanie alkoholu, a nawet stres czy nieliczenie kalorii np. z przekąsek.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

14 + 17 =

Wcześniejszy wpis: Branża magazynowa w Polsce – aktualności maj/czerwiec 2022
Następny wpis: Serwer Tower czy Rack – na jaki typ obudowy powinniśmy się zdecydować?